niedziela, 1 maja 2011

Majówka

Piękny li nasz kraj. Zrobiłem sobie majówkę. Samochodowa ucieczka przed deszczem, i udało się: u celu piękna pogoda. Wypad do Torunia (szczegóły pewnie się pojawią). Piękne miasto. Piękna przyroda, lasy, barwy zieleni, wierzby. Wracając jechałem wzdłuż Wisły przez Włocławek i Płock. Niedaleko miejsca męczeńskiej śmierci ks. Popiełuszki. Polska to ciekawy kraj. W moim miasteczku wywieszone białoczerwone flagi i obcego kraju Watykanu. Polacy kochali Jana Pawła II. Beatyfikacja - ogłoszenie o szczęśliwości wiecznej Jana Pawła II. Wracając ciekawy obraz: kobiety modlące się do Maryi przy przydrożnych kapliczkach - majówka.

2 komentarze:

  1. Toruń jest śliczny. To perła architektoniczna. Piękne budowle z cegły, dom Kopernika, a w nim bardzo ciekawe muzeum. Najbardziej podobała mi się kuchnia Mamy Mikusia, haha. Bardzo nowoczesna, otwarta na salon... Widziałam tam też niezwykłe urządzenia do obserwacji nieba. Kopernik był duchownym, lekarzem, a nawet brał udział w jakiejś bitwie, nie pamiętam dokładnie, ale chyba bronił Fromborka przed Krzyżakami.
    Jest też w Toruniu dom Piernika, a jakżeby inaczej, gdzie można zrobić samodzielnie ciasto piernikowe. Niestety nie dostaje się go, ponieważ ten typ ciasta przed wypiekiem przechowuje się w specjalnym, chłodnym miejscu przez...kilka miesięcy, :-) Można natomiast wycisnąć foremką piernik w kształcie rycerza na koniu z ciasta robionego przez innych gości tych kilka miesięcy wcześniej.

    A co Tobie utkwiło najbardziej w pamięci?

    OdpowiedzUsuń
  2. Poprawka, to był Olsztyn, nie Frombork. Przepraszam, że nie sprawdziłam.

    OdpowiedzUsuń